Doelgroepen
Om in de toekomst vitaal te blijven, een aantrekkelijk vestigingsklimaat te houden en de vraag op de arbeidsmarkt het hoofd te blijven bieden, is het noodzakelijk om de focus te leggen op het aantrekken van nieuwe doelgroepen.
Apeldoorn Partners richt zich in al haar activiteiten en uitingen de komende jaren op de Bewuste Pionier. Deze is gebaseerd op de doelgroepsegmentatie van Mentality (Motivaction) en heeft overeenkomsten met de stijl- en inzichtzoeker (Leefstijlvinder). We kiezen bewust voor deze doelgroep, omdat deze past bij het DNA van Apeldoorn, maar ook omdat deze doelgroep uithuizig is, graag in de stad woont en besteedt, houdt van cultuur en nieuwe dingen beleven. Ook houdt ze van het groen dat Apeldoorn biedt.
De Bewuste Pionier
De bewuste pionier is sociaalbetrokken, authentiek, houdt van kwaliteit en zichzelf ontplooiien, leeft milieubewust en heeft een bovengemiddeld bestedingspatroon.
Zij is maatschappelijk betrokken en is internationaal geïnteresseerd. De bewuste pionier woont graag in een middelgrote stad, houdt van cultuur en een groene omgeving. Ze doet graag zinvol werk en draagt daarbij graag bij aan een veranderende wereld. Houdt van wandelen, fietsen, ecotoerisme en historie. Leest veel kranten, tijdschriften en is veel online te vinden.