Apeldoorn wint bOost Award

Apeldoorn wint bOost Award voor impactvolle campagne
Apeldoorn, 21 maart 2025 – Apeldoorn heeft gisteren tijdens de bOost Awards de prijs gewonnen voor de meest impactvolle oost-Nederlandse marketingcampagne van het jaar. De voorjaarscampagne van 2024, gericht op het versterken van de naamsbekendheid van Apeldoorn als de groene en royale hoofdstad van de Veluwe, bereikte bijna 8 miljoen mensen.
De bOost awards zijn een initiatief van marketingagency Onwise en zijn bedoeld om Oost-Nederland op de kaart te zetten. Apeldoorn Partners was samen met Visit Zwolle, Into Nijmegen en Deventer Marketing genomineerd in de categorie City Branding. Vanwege de succesvolle en sterke merkcampagne nam Apeldoorn Partners de award mee naar huis. De campagne zette een breed scala aan marketingmiddelen in, waaronder influencermarketing, radiocommercials, outdoor advertising, online advertenties en redactionele content in nationale media om Apeldoorn als groene en royale hoofdstad van de Veluwe op de kaart te zetten. Dit leidde tot een bereik van bijna 8 miljoen mensen en een significante stijging in bezoekersaantallen en engagement op de platforms van Apeldoorn Partners waaronder 53.000 extra websitebezoekers.
Erkenning voor inzet van team en partners
Claudi Groot Koerkamp, directeur – bestuurder van Apeldoorn Partners, nam de award in ontvangst. Ze benadrukt de impact van het team en de samenwerking: “Deze award is een prachtige erkenning voor ons werk, de creativiteit en de strategische inzet van ons marketingteam. Samen met onze partners hebben we Apeldoorn op de kaart gezet. Deze prijs laat zien dat onze aanpak werkt en motiveert ons om ook in 2025 door te bouwen aan de groei van ons stadsmerk. Maar wat ik vooral wil zeggen: is dat we de award te danken hebben aan alles dat Apeldoorn te bieden heeft. En dus is deze award voor heel Apeldoorn, want citymarketing doe je samen.”
Nieuwe campagne in de maak
Van 14 april t/m 8 juni 2025 voert Apeldoorn de volgende landelijke campagne met radio, outdoor en online media, gericht op miljoenen Nederlanders. Zo zijn er radiospots te horen op NPO en Omroep Gelderland, ondersteund door digitale buitenreclame op drukbezochte stations en snelwegen. Online advertenties via social media en zoekmachines lopen tot juni, met het hele jaar door ‘always on’ displaycampagnes die ook bezoekgedrag meten.